AED cursus.

geplaatst in: Geen categorie | 0

Beste leden,

Gisteravond heeft Herman Smit voor leden van de SV De Rotterdamse Hoek een cursus reanimatie/AED gegeven.

De cursus werd kosteloos door Herman Smit uitgevoerd, ook vanwege het feit dat hij de AED heeft geleverd en daarom de cursus gratis aanbood. Elk jaar verzorgd Herman Smit ook de herhalingscursus BHV voor onze BHV’ers.

Alvorens de AED werd gedemonstreerd, werd eerst het hoofdzakelijke reanimeren uitvoerig besproken en gedemonstreerd. Nadat alle details van het reanimeren en het gebruik van de AED waren besproken, ging elke deelnemer een reanimatie uitvoeren onder deskundige begeleiding van Herman Smit.

Herman Smit demonstreert.

De cursisten gaven aan dat alleen al 2 minuten reanimeren een aanval is op je conditie.

Dick Jansen aan het reanimeren.

We hopen de AED nooit nodig te hebben, maar als het dan wel zo moet zijn, dan hebben we in ieder geval een aantal mensen die weten wat zij moeten doen.

Zij die de cursus hebben gevolgd zijn: Johannes van de Berg, Ido Bos, Maarten de boer, Dick Jansen, Harmen de Haan en Jelle Uijt de boogaardt.

Indien er meer leden zijn die ook een dergelijke cursus willen volgen, laat het Peter of het bestuur weten!

Namens het bestuur,

De Voorzitter.