Banen

De vereniging kan beschikken over vier 25 meter banen.

De vereniging beschikt over eigen wapens die geschikt zijn voor de hieronder genoemde disciplines. Tijdens de schietavonden kunnen deze wapens aan de leden uitgeleend worden. De bijbehorende munitie kan tegen aantrekkelijke prijzen aan de bar gekocht worden.

De volgende disciplines kunnen bij ons geschoten worden

Pistool en revolver

KKP/R – Klein Kaliber Pistool/ Revolver
GKP/R – Groot Kaliber Pistool/ Revolver
Bij deze discipline schiet men (staand) met pistool of revolver in het kaliber .22. (klein kaliber) of 9mm, .45ACP, .38SP enz. (groot kaliber). Het pistool of revolver wordt met één of twee handen bediend. Een pistoolkaart heeft een grotere roos dan bij KKG.

Een pistool is een vuistvuurwapen, een vuurwapen dat zo licht en compact is dat het met één hand gehanteerd kan worden. Het onderscheidt zich van een revolver doordat de patronen niet in een draaiende trommel zitten, maar in een losse houder die in de kolf van het wapen gestoken wordt.

Een revolver is een vuistvuurwapen waarmee meerdere schoten kunnen worden gelost. Kenmerkend aan de revolver is de trommel met een aantal kamers (vaak 6) waarin de patronen zich bevinden; bij een pistool zitten de kogels in een aparte houder die in de kolf wordt geschoven.

Geweer/ karbijn

KKG – Klein Kaliber Geweer
GKG – Groot Kaliber Geweer
Dit kunnen grendelgeweren, maar ook semi-automatische wapens zijn: deze hebben een magazijn waarin meerdere patronen passen. Het voordeel is dat men niet na elk schot een nieuwe patroon aan dient te voeren. Na het schot kan men gewoon opnieuw richten en afdrukken.Bij deze discipline schiet men met geweren van het kaliber .22. (klein kaliber) of tot .30M1 (groot kaliber).

Historische wapens

Pistool en Geweer

Ook zijn er in overleg mogelijkheden voor Militair pistool en Action Shooting.
Via de vereniging kan ook op andere schietbanen zoals het ISK de Harskamp geschoten worden.